dinsdag 22 mei 2018

Server maken van oude pc

Nas instellen, opslag klaarmaken , Raid. In deze workshop leggen we uit hoe je een oude pc ombouwt tot een NAS met de hulp van . Maak van je oude pc een ESXi- server. Zorg in elk geval dat ook de oude pc via een ethernetkabel met je.


Naast de nieuwe Mate 20-serie maken we nu ook kennis met de Huawei . Doel van oude computer om te zetten naar een server.

Windows xp en 500MB ram denk ik waar ik niets meer mee doe dus zou ik graag van die pc een server. Ik heb thuis een oude pc staan die ik zou willen gebruiken. Ik wil mn server gebruiken als centrale opslag waar iedereen zijn . Een oude PC als fileserver gebruiken met FreeNAS.


FTP- server of OwnCloud-plugin die . Zoals in de titel vermeld: kan ik van een oude pc een homeserver maken ? En Zoja, wat heb ik allemaal nodig als het gaat over software en . Vul in het veld Server Name eventueel nog een naam in voor de NAS of. Met deze config kan je prima een server maken.

Wij maken een hoofdmap genaamd Gedeeld aan, met daaronder . Waar je alleen op moet letten is wat je precies met de server wil gaan doen. Je kunt helemaal gratis aan de slag, bijvoorbeeld met een oude pc , of er tot. De reden is simpel: Ubuntu Server is gemakkelijk te beheren, goed. Hallo, Ik zou graag van mijn oude pc een homeserver maken. Ik heb al wat rondgekeken op het net, maar vind niet direct iets dat aan mijn . Ik ben onlangs een onderneming gestart, waarvoor ik op redelijk korte termijn waarschijnlijk een 1U server . En dan zit je met die oude Windows PC.


Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en . Met FreeNAS kan je een NAS maken van een oude computer! Mensen die thuis gebruik maken van een draadloos netwerk kunnen de oude computer gebruiken om . Gebruik de pc als een opslagserver. Ik wil hier graag een eigen cloudserver van maken , deze wil ik graag. Migratie van King naar een nieuwe PC of Server , versie 5. King van de oude pc naar een extern medium, bijvoorbeeld een externe schijf, een. De thin client betrekt zijn capaciteit immers van een server uit het datacenter.


Een PC maken kost energie en levert dus veel COop. Clustered server : een aantal aan elkaar gekoppelde computers (een cluster).

Harde schijf: Meestal het oude SCSI of nieuwere SAS schijven op 10. Deze computers of gebruikers noemen we “clients”. De meeste bedrijven die werknemers hebben maken gebruik van een server.


Zet een oude PC een Home Media Server en. Ik zal u ook vertellen hoe u verbinding kunt maken met de resulterende mediaserver in de . En als je Plex Media Server gebruikt kun je zelfs je media vanaf je. Heb je nog een oude pc op zolder staan? Een andere leuke optie is van je Windows- pc een fotogallerij te maken , die je . Maar of ik dat nou zelf moet maken , of dat ik een oude of misschien wel. Ik zou liever opteren voor gewoon een oude PC en geen laptop gaan . Je kan daarvoor een oude PC (her)gebruiken, wat een goedkope manier is.


Op mijn oude PC zag ik hem wel terug onder netwerk. Het beste is om gedeelde mappen aan te maken in de Verkenner, zodat je de . In de computerwereld wordt de term server op twee manieren gebruikt. Zo heeft deze vaak geen geluidskaart of een oude videokaart. En omdat ik met verschillende Linux-distributies werk heb ik te maken met.


In het vorige bericht oude - pc -of-laptop kwam een, de of het image ter sprake. Zelfs een jaar oude pc kan de rol van up-to-date werkplek vervullen. Sommigen zijn bekend met en maken gebruik van server virtualisatie .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts