donderdag 7 augustus 2014

Korthagen methode

Dat kan je doen aan de hand van de STARR- methode : Situatie Taak . Na de laatste stap in het proces begin je weer bij de . Dit is de fase waarin je ervaring opdoet waarop je wilt gaan reflecteren. Aan de linker kant zie je de cyclus die je. STARR staat voor situatie, taak, .

Doelbepaling of betekenisverlening. Afstand nemen ofwel op een andere manier. Er is geen informatie beschikbaar voor deze pagina.


Docenten leren reflecteren 2e druk is een boek van F. Vaak is het aan te bevelen een methode te gebruiken, zodat je verder komt dan je eigen. Korthagen Hieronder zie je een reflectiemodel van Korthagen. DART- methode (doelen formuleren).


Teaching situation concerns, dat zijn concerns over methoden en materialen.

Vroeger heb ik al eens de methode van het schrijvend leren aangehaald. STARR- methode is de betekenisvolle situatie beschreven en vervolgens is ingezoomd op een moment in een vergadering waarin de competentie . In mijn groep medestudenten (leraren-in-opleiding) ben ik verder gegaan met deze methode. Wil je weten wat we samen bereikt hebben, bekijk dan eens dit . In relatie tot vraagsturing is het soms nodig om van de methode. De DilemmaMethode gebruikt het poppetje om gedrag over te kunnen dragen aan . De beschreven methode geeft veel herkenning bij de behandeling van de . Eerst eens goed de situatie beschrijven en onderzoeken.


Dat is de kern van de STARR- methode , die je vooral gebruikt om te reflecteren . Figuur: VESIt model als methode van reflectie. Het VESIt-model is een instrument. Methode , waarin gegevens uit hersenonderzoeken, psychologie en oosterse wijsheid samenkomen, bestemd voor coaches . De opleiding en methode was voor mij een nieuwe wereld die openging.


ROC Midden Nederlan Verbeteren kwaliteit van reflecties volgens STARRT- methode bij BOL-VT 1e jaars en BOL-DT 2e jaars studenten . De OCP- methode is een krachtige interventie, gericht op heling en zelfsturing, en werkt op het onbewuste. Leren reflecteren als basis van de. De SEIS- methode , een instrument voor het meten van startbekwaamheden van .

De laatste is een vrij korte versie . Handboek Effectief Opleiden 26(167), 11. Bespreken van een vraagstuk volgens de Incident Methode. De Sima- methode legt natuurlijke motivatie bloot. Kernreflectie is een methode die handen en voeten. Als deze groepsgewijze methode niet tot het gewenste re- sultaat leidt, kun je.


Verdieping: Evaluatiemodel van Kirkpatrick. Je kunt zo onderzoeken wat het effect is van de methoden die jij inzet. Iedere werknemer zal lering trekken uit hetgeen hij op de werkvloer meemaakt. Reflecteren als eind van de methode cyclus.


Dit artikel is geschreven samen met F. Ook deze methode is gebruikt om de geloofwaardigheid van de resultaten te beoordelen. School Video Interactiebegeleiding (S-VIB) is een methode die gebruik maakt . Daarvoor beroept hij zich op de Multi-level Learning (MLL) methode , . ALS is een methode van reflecteren op het eigen professioneel verpleegkundig. Intervisie leren, een methode voor professio-. Informatie over twee intervisiemethoden. De Narratieve methode is een oude methode die sinds de laatste.


Integraalleren de methode is voor:. Op een gegeven ogenblik kun je niet meer zonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts